|
Zespół Szkół Samorządowych Nr 2 ul. Inowłodzka 3, 26-300 Opoczno tel./fax (44) 755-25-59
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 15624 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
|   | ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE
- miła, przyjazna atmosfera - bezpieczeństwo - udział w konkursie plastycznym
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2 IM. KAZIMIERZA WIELKIEGO
- udział w konkursach - edukacja o ekologii
GIMNAZJUM NR 2 IM. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY
- nauczanie języków obcych - udział w festiwalach piosenki angielskiej i niemieckiej
|
O nas
Zespół Szkół Samorządowych Nr 2 w Opocznie jest palcówką oświatową działającą na terenie gminy Opoczno. W skład Zespołu wchodzą: Oddziały Przedszkolne, Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Kazimierza Wielkiego oraz Gimnazjum Nr 2 im. Władysława Jagiełły. Nasza szkoła należy na najstarszych jednostek oświatowych na terenie gminy Opoczno.
Mimo podziału na trzy odrębne jednostki organizacyjne, szkoła stanowi jeden żywy organizm ze wspólnym: budynkiem, dyrekcją, nauczycielami i administracją zatrudnionymi w obydwu szkołach i przedszkolu oraz Radą Rodziców.
Posiadamy klasy integracyjne, w których uczą się uczniowie niepełnosprawni.
Cele i zadania szkoły podstawowej i gimnazjum
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o systemie oświaty oraz w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie. Przestrzega postanowień Konstytucji RP, kieruje się wskazaniami zawartymi w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ oraz Międzynarodowej Konwencji o Prawach Dziecka. W szczególności zapewnia harmonijną realizację zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania.
W zakresie nauczania zapewnia uczniom:
- naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem
- zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym kontynuację nauki w gimnazjum
- rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego
- poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
- poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
- rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo - skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych)
- traktowanie wiadomości przedmiotowych w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
W zakresie kształcenia umiejętności stwarza uczniom warunki do zdobywania następujących umiejętności:
- planowania, organizowania i oceniania własnej nauki i przyjmowania za nią odpowiedzialności
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym
- efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowania więzi międzyludzkich, podejmowania decyzji
- rozwiązywania problemów w twórczy sposób
- poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł
- odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków
- rozwijania osobistych zainteresowań
- przyswajania metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych
W pracy wychowawczej, wspierając w tym zakresie obowiązki rodziców, zmierza do tego, aby uczniowie:
- znajdowali w szkole środowisko wszechstronnego rozwoju osobowego (w wymiarze intelektualnym, psychicznym, społecznym, zdrowotnym, estetycznym, moralnym, duchowym)
- rozwijali w sobie dociekliwość poznawczą, ukierunkowaną na poszukiwanie prawdy, dobra i piękna w świecie
- mieli świadomość życiowej użyteczności treści poznawanych na poszczególnych zajęciach edukacyjnych
- godzili umiejętnie dążenie do osiągnięcia dobra własnego z dobrem innych, odpowiedzialność za siebie z odpowiedzialnością za innych, wolność własną z wolnością innych
- dążyli na drodze rzetelnej pracy do osiągnięcia postawionych sobie celów życiowych
- uczyli się szacunku dla dobra wspólnego oraz przygotowywali się do życia w rodzinie
- przyjmowali dziedzictwo kulturowe i kształtowali postawy patriotyczne
- potrafili dokonywać wyborów i hierarchizacji wartości oraz mieli możliwość doskonalenia się
- kształtowali w sobie postawę dialogu, umiejętność słuchania innych i rozumienia ich poglądów
- umieli współdziałać i współtworzyć w szkole wspólnotę nauczycieli i uczniów
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|